كامپيوتر برتر

هر چي خواستي فقط درخواست كن.امنيت.هك.عيب يابي.ويندوز.راهكار.ترفند.آموزش.ريجستري.....


4 ترفند کوچک در Yahoo Mail

قصد داریم تا هم اکنون 4 ترفند ریز و درشت در بخش میل یاهو به شما معرفی کنیم. 4 ترفند کاربری که میتواند در کار چک کردن ایمیل و کار با صفحه Yahoo Mail به شما کمک فراوانی کند. این ترفندهای کوچک را دست کم نگیرید!
توجه: برای خواندن ادامه ترفند بر روی ادامه متن کلیک کنید.

قصد داریم تا هم اکنون 4 ترفند ریز و درشت در بخش میل یاهو به شما معرفی کنیم. 4 ترفند کاربری که میتواند در کار چک کردن ایمیل و کار با صفحه Yahoo Mail به شما کمک فراوانی کند. این ترفندهای کوچک را دست کم نگیرید!

 

برای استفاده از ترفندهای زیر ابتدا از mail.yahoo.com وارد صفحه Yahoo Mail شوید. سپس ترفندهای زیر را اجرا کنید:

1- آدرسهای مسدود شده
بدین وسیله قصد داریم تا آدرسهایی که نمیخواهیم از جانب آنها ایمیلی برای ما ارسال شود را مسدود کنیم. بدین منظور روی لینک Options کلیک کنید. در صفحه بعد به Block Addresses بروید. در این صفحه در قسمت Add Block ایمیل فردی را که میخواهید از جانب او ایمیلی برای شما نیاید را وارد کنید تا او بلاک شود. در حال حاضر شما تا 500 نفر را میتوانید مسدود کنید.

2- مشاهده IP افراد فرستنده ایمیل
بدین وسیله شما میتوانید IP افرادی که برایتان ایمیل ارسال کرده اند را پس از باز کردن ایمیلشان مشاهده کنید. بدین منظور پس از مراجعه به Options ، به General Preferences بروید. در قسمت Headers گزینه دوم یعنی Show all headers on incoming messages را انتخاب کنید. در پایان روی دکمه Save کلیک کنید. اکنون هر ایمیلی را که در Inbox تان باز کنید در قسمت X-Originating-IP میتوانید IP ارسال کننده را مشاهده کنید.

3- تنظیم تعداد ایمیلهای قرار گرفته شده در صفحه
با استفاده از این ترفند میتوانید تعداد ایمیلهای وارد شده در هر صفحه را تنظیم کنید که در هر صفحه Inbox جای بگیرد. اگر قصد پاک کردن کلیه ایمیل هایتان را داشته باشید این روش میتوانید کار شما را آسان تر گرداند. برای این کار پس از رفتن به صفحه Options مجدد به General Preferences بروید. حال در قسمت Messages per Page یکی از اعداد 10 ، 25 ، 50 ، 100 و 200 را انتخاب کنید. این اعداد نمایانگر تعداد ایمیلها در هر صفحه است. در پایان دکمه Save را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.

4- نام شما در ایمیلهای ارسالی
ممکن است دوست داشته باشید نام شما در ایمیلهایی که میفرستید یک نام خاص باشد تا نام و نام خانوادگی تان که در ابتدای ثبت نام وارد کرده اید. برای تنظیم نام تان در ایمیلهای ارسالی پس از مراجعه به Options و سپس General Preferences در قسمت From name یک نام برای خود در نظر بگیرید و با استفاده از دکمه Save تغییرات را ذخیره کنید.



برچسب:ترفند اينترنتي,

|
 
ترفندی برای ذخیره نشدن اطلاعات شما توسط گوگل

ترفندی برای ذخیره نشدن اطلاعات شما توسط گوگل

در گوگل سرویسی هست بنام Web History که بطور خودکار تمام فعالیت های شما را در خود ذخیره می کند.فعالیت هایی مثل جستجو هایی که انجام می دهید،سایت هایی را که میبینید و… یک حالتی مثل History مرورگر خودتان هست،فقط بدی این سرویس این است که بدون اجازه از شما بطور پیش فرض این سرویس روشن است و در قسمتی از سایت گوگل در حال ذخیره سازی هست.مشکل دیگر این است که گوگل از اطلاعات شما استفاده می کند ،در قسمتی از توضیح Web History آمده است که
using it for internal purposes

گوگل در واقع برای مقاصد داخلی استفاده می کند،ولی طبق قوانین ایالات متحده اگر دولت بخواهد می تواند تمام اطلاعات را در اختیار بگیرد.

پس اگر مایل نیستید که توسط گوگل فعالیتاتون مانیتور شود سریع تر این سرویس را غیر فعال کنید.در این مطلب ما آموزش میدهیم که چگونه سرویس Web History گوگل را غیر فعال کنید.

اول از همه به سایت Google بروید و با ایمیل و پسورد خود وارد شوید.سپس رو Account Settings کلیک نمایید

سپس در پایین صفحه زیر برگه ی Services روی گزینه ی Go to Web History کلیک نمایید

در این جا تمام اطلاعات ذخیره شده توسط گوگل را مشاهده می کنید،اول تیک را بزنید،سپس دکمه ی Remove All Web History کلیک نمایید،بعد از تایید کردن به این صفحه باز میگردید،بعد از آن روی دکمه ی Pause کلیک کنید که از ذخیره شدن فعالیت هایتان از این به بعد جلوگیری شود.

 


برچسب:اينترنت,محمدرضا,

|
 
جلوگيري از قطع شدن مداوم اتصال اينترنت

 
بارها براي خود من پيش آمده كه در حال آپلود يا دانلود فايلي بوده ام كه يكدفعه
 
اينترنت خود به خود قطع ميشود.دليل اين قطعي هم پايين آمدن سرعت اينترنت و يا
 
دلايلي ديگر است.اما با اين روش ساده شما ميتوانيد از قطع شدن مكرر اينترنت خلاص

شويد.

 
اگر از قطع و وصل زياد مودم شکايت داريد به آدرس زير برويد و عبارت مربوطه را
 
وارد نماييد. 
 
اين عمل باعث مي شود که ارتباط مودم بدون پاسخ 5 ثانيه اي پايدارتر بماند. 


اگر از ويندوز XP استفاده مي کنيد به اين آدرس برويد :

Control Panel ----> Phone and Modem Option ----> Modem ----> Properties ----> Advanced                 


نکته : در صورتي که در کنترل پنل، گزينه Phone and Modem Option را پيدا

نکرديد، در قسمت سمت چپ بر روي Switch to Classic view کليک کنيد. در
 
قسمت Extra Seting، عبارت S10=50 را وارد نمائيد. اگر در قسمت
 
Extra Seting از قبل عبارتي نوشته شده بود، آن را با يک کاما از دستور بعدي جدا
 
کنيد.
 
بدين ترتيب و به يقين از شر Disconnect هاي متوالي و آزار دهنده خلاص خواهيد
 
شد و يک ارتباط امن و تا حد ممکن مطمئن را تجربه خواهيد کرد.


برچسب:اينترنت,محمدرضا,

|
 
چگونه بفهميم طرف online هست يا نه؟

 يه کار جالب يادتون مي دم براي مطمئن شدن از اينکه طرف مورد نظر Invisible است? يا اين که اصلا Online نيست (مربوط به ياهو مسنجر) اين سوال بسياري از افراد است که نمي دونند دوستشان واقعا آنلاين است يا نه... من از اينجا از تمام کساني که هميشه به حالت مخفي (Invisible) مي آيند روي خط معذرت مي خواهم چون از اين به بعد اين کار معني ندارد و بايد همه به حالت آشکار روي مسنجر ظاهر شوند... خب حرف زدن بسه ! کار رو شروع مي کنيم :
شروع کار: روي دوست مورد نظر کليک راست را بزنيد تا منوي مربوط به او ظاهر شود
از منوي باز شده گزينه Invite to Conferance (املايش را مطمئن نيستم؛ يک چيزي تو همين مايه هاست! ) حال چه طرف مورد نظر باشد چه نباشد? پيغامي مبني بر اينکه آيا مايل است توي کنفرانسي که شما او را دعوت کرده ايد? شرکت کند يا خير... مسلما او يا قبول ميکند يا نه... در هر صورت به اين پيغام جواب مي دهد و به هيچ وجه نمي تواند از گير اين سوال در برود ! اين همان چيزي است که شما مي خواهيد !
حال پنجره اي که براي شما باز شده ? منتظر جواب طرف مي شود تا به شما اطلاع دهد... اگر دوست شما به سوال جواب مثبت بدهد (که بعيد مي دانم) وارد کنفرانس شما و شما او را در ليست کساني که در روم (Room) مي شوند ميبينيد و قضيه به طور مسالمت آميز تمام مي شود... اما اگر جواب رد بدهد? در پنجره باز شده براي شما عبارتي مشابه : SEPEHR_MICROSOFT2000 is denyed your conferance ! Thanks But No Thanks مي آيد... البته مشابه اين است چون من دقيقا مطمئن نيستم کاملا همين عبارت ظاهر شود... در اينجا ID من را شما ملاحظه مي کنيد... اما وقتي شما آزمايش کنيد ID دوست شما در آنجا ظاهر مي شود... خب حالا از اين پيام متوجه مي شويد که طرف آنلاينه اما دعوت شما را نپذيرفته.... اما حالا بگم که ممکنه طرف آنلاين نباشه؛ در اين حالت پيام زير ظاهر مي شود :
sepehr_microsoft2000 is not available



10 اشتباهي كه در طراحي صفحات اينترنتي وجود دارد

هر سال اشتباهات جديدتري در طراحي وب سايت‌ها رخ مي‌دهد. تعدادي از بدترين اشتباهات در طراحي وب به تركيب‌هاي ضعيف پست‌هاي الكترونيكي مربوط مي‌شوند اما در سال گذشته، «نبود اطلاعات مربوط به قيمت‌ها» بزرگترين اشتباهي بود كه در تمام موتورهاي جست‌وجو مطرح شده بود.
موضوعاتي كه در زير مي‌آيد، از جمله‌ي اين اشتباهات‌اند. اين مطلب را بخوانيد و سعي كنيد كه اين اشتباهات را در طراحي وب‌سايت خود تكرار نكنيد.
البته اين مطلب رو بخاطر اينكه به يكي از اعضا قول داده بودم ( نازلي جان ) فرستادم .
1 - عدم ذکر قیمت در سايتهای B2C
هيچ سايت B2C(فروشنده به خريدار) چنين اشتباهی را مرتکب نميشود. اما گاهی چنين اشتباهی در سايتهای B2C رخ ميدهد و کاربر را به اشتباده مياندازد.

2 - عدم انعطاف موتورهاي جست‌وجوگر
برخي موتورهاي جست‌وجو كارآيي لزم را ندارند و نه‌تنها كاربران قديمي را دچار مشكل مي‌كنند بلكه هر كاربر ديگري را نيز عصباني خواهد كرد. بهتر است موتورهاي جست‌وجويي كه شما طراحي مي‌كنيد، بهترين پيشنهادات را در بالاي ليست‌ش ارائه دهد.

3 - طولاني بودن عرض صفحه
پيمايش عمودي بيشتر براي كاربران جاافتاده است و هم‌چنين براي حالت‌هاي استاندارد پنجره‌ي اينترنتي مثل (800x600) تعريف شده است. پس، از طراحي صفحاتي كه كاربران را به پيمايش عرضي صفحه‌تان مجبور مي‌كند، بپرهيزيد.

4- ثابت بودن اندازه‌ي فونت‌ها
در 95 درصد موارد اگر فونت را در طراحي صفحه وب به صورت ثابت تعريف كرده باشيد، كاربران عمومي آنها را به صورتي نازك خواهند ديد. پس بهتر است امكان تغيير اندازه‌ي فونت براي كاربران را به وجود آوريد.

5- بلوك‌هاي متني
ديواري از متن، مرگي براي تجربه‌ي پوياست. براي خواندن نيز بسيار خسته‌كننده خواهد بود. نوشتن براي كاربران اينترنتي متفاوت از نوشته‌هايي است كه براي چاپ حاضر شده‌اند. براي جلب خواننده بايد از ترفند‌هاي نوشتاري مانند:
- تيتر
- ليست‌هاي شماره‌دار
- لغات كليدي رنگي
- پاراگراف‌هاي كوتاه
- هرم وارونه
و نوشتاري ساده استفاده كرد.

6- در لينك به صفحات از جاوااسكريپت‌هاي ساده استفاده كنيد
وجود جاوا اسکريپت در پيوندها (لینکها) راه استفاده از امکانات اينترنتی را برای کاربران، ساده ميکند. اين لينکها بايد ابر متن (Hypertext) هايی باشند که ساده هستند و به راحتی صفحه جاری را با يک صفحه جديد جايگزين ميکنند. کاربران بايد خودشان تصميم بگيرند از کدام لينکها استفاده کنند.

7 - FAQها
FAQها فقط به سئوالات ساده پاسخ ميدهند. پس اگر سئوالاتی که کمی مشکل تر باشد از سوی کاربر مطرح شود و جوابش در اين سئوالات نباشد، اطمينان کاربر به اين صفحه وب کاهش ميابد و به جستجويش صدمه خواهد زد.

8 - جمع‌آوري آدرس‌هاي پست الكترونيكي بدون آنكه حقوق شخصي رعايت شود
كاربران اغلب به راحتي آدرس پست‌هاي الكترونيكي‌شان را به صفحات وب نمي‌دهند. فقط به آنها نگوئيد عضو شدن مجاني است بلكه به آنها حقوقشان را يادآور شويد.

9 - URLهايی بيشتر از 75 کاراکتر
طولاني بودن آدرس اينترنتي به گشت اينترنتي لطمه مي‌زند و به سختي مي‌توان چنين صفحه‌ي وبي را به دوستي معرفي كرد. اگر كاراكترهاي آدرس زياد باشد، كاربران نمي‌دانند كه چگونه مي‌توانند به آن دسترسي داشته باشند.

10- فرستادن نامه‌ي الكترونيكي به مكان‌هايي ناخواسته
در برخي سايت‌ها ممكن است با زدن كليدي به جاي آن كه به جايي كه مي‌خواهيد برويد مجبور مي‌شويد نامه‌اي را به كسي كه نمي‌شناسيد بفرستيد. آدرسهای Mail to را بر روی نام افراد قرار ندهيد. چراکه که کاربران بيشتر فکر ميکنند که با کليک بر روی نام افراد ميتوانند بيوگرافی را بخوانند.
در پايان تاكيد مي‌شود كه در طراحي صفحات وب بايد خواست‌هاي كاربران را تامين كرد نه چيز ديگر.
به نظر شما در سال 2003 كدام 10 اشتباه در صدر اشتباهات طراحان وب قرار خواهد گرفت؟

برچسب:اينترنت,محمدرضا,

|
 
تغيير رمز عبور ايميل ياهو

جهت تغيير رمز عبور ايميل ياهو بصورت ذيل عمل كنيد :

1-   وارد ايميل باكس خود شويد.

2- در گوشه سمت چپ بالا اسم شما با پيشوند Hi… ديده ميشود. مثلا Hi Mahmood.  در گوشه سمت چپ آن يك فلش كوچك وجود دارد. بر روي آن كليك كنيد.

3-  از منوي ظاهر شده Account info را انتخاب كنيد.

4-  بعد از اين كار از شما درخواست ميشود كه مجدد رمز را وارد كنيد. با زدن صحيح رمز وارد يك صفحه جديد ميشويد.

5-  در اين صفحه از قسمت Sign-In and Security گزينه Change your password را كليك كنيد. با انتخاب اين گزينه پنجره جديدي ظاهر ميشود.

6-  در داخل اين پنجره ابتدا رمز قبلي سپس رمز جديد را در كادرهاي مربوطه وارد كنيد. و بعد كليد Save را كليك كنيد.

 

 
افزايش كارآيي و سرعت ياهو مسنجر

در هر ورژن جدیدی که از یاهو مسنجر عرضه میشود ، این نرم افزار مقدار فضای بیشتری از رم را اشغال میکند. این اشغال کردن فضای رم باعث کندی بسیار زیاد سرعت کامپیوتر میشود. در این ترفند قصد داریم 3 روش بسیار عالی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آنها میتوانید این میزان فضای اشغالی را بکاهید و در نتیجه سرعت کار با کامپیوتر را بالا ببرید.

به طور طبیعی یاهو مسنجر 41,164K  از فضای رم را استفاده میکند.

1-  پاک کردن پلاگین های اضافی
مطمئنأ هر کاربری از پلاگین های نصب شده به طور پیش فرض بر روی یاهو مسنجر استفاده نمیکند. این پلاگینها مقدار زیادی از فضای رم را اشغال میکنند. برای پاک کردن پلاگین های اضافی ، به یاهو مسنجر لوگین کنید. سپس از منوی Actions روی Choose a Plugin کلیک کنید. در پنجره Plug-ins Manager که برای شما باز میشود
به تب My Plug-ins بروید. صبر کنید تا پلاگین های نصب شده لود شوند. اکنون میتوانید این پلاگین ها را ببینید و در صورت تمایل روی علامت سطل آشغال کنار هر پلاگین کلیک کنید تا پلاگین پاک شود.


2- پاک کردن تبلیغات یاهو مسنجر
هنگامی که وارد چت رومهای مختلف و همین طور خود صفحه یاهو مسنجر وارد میشوید تبلیغات تجاری مختلف مقدار فضایی از رم و همین طور پهنای باند اینترنت شما را اشغال میکنند. پینشهاد میکنم این تبلیغات را پاک نمایید. برای پاک کردن تبلیغات یاهو ، میبایست نرم افزار کوچکی به نام Y.addsRemover را نصب کنید. این برنامه رایگان را میتوانید از
اینجا دانلود کنید. سپس از حالت فشرده خارجش کرده و فایل Y.addsRemover-By-Tarfandestan.com.exe را اجرا کنید. اکنون میتوانید در برنامه ، تبلیغات قسمتهای مختلف یاهو را پاک کنید. پیشنهاد میشود دکمه Select All را بزنید تا تمامی تبلیغات انتخاب شوند. در پایان برای پاک کردن تبلیغات روی دکمه Remove Selected Ads کلیک کنید.

3-  استفاده از پوسته Classic
ممکن است شما پوسته یاهو مسنجر را از حالت پیش فرض تغییر داده باشید. این کار باعث سنگین شدن یاهو و اشغال فضایی از رم میشود. پیشنهاد میشود از همان پوسته سبک Classic استفاده کنید. برای این کار پس از لوگین به یاهو مسنجر ، از منوی Messenger روی Change Skin کلیک کنید. اکنون میتوانید پوسته Classic را انتخاب کرده
و روی OK کلیک کنید.


 
افزایش سرعت اینترنت از طریق تنظیمات رجیستری


 
افزایش سرعت اینترنت از طریق تنظیمات رجیستری
این کارو حتما بکنید تا سرعت اینترنتتون تا ده برابر افزایش پیدا کنه . این کار باعث میشه هر صفحه ای برای دومین بار یا بعد از اون که میخواد باز شه به سرعت هر چه تمام باز بشه.

توجه: اگر مراحل رو انجام دادید و در ابتدا تغییری احساس نکردید اون رو پاک نکنید چون تو جایی که شما فکرش رو نمیکنید به کمکتون میاد بدون اینکه شما بفهمید.

ابتدا به Start برید و تو Run تایپ کنید Regedit و Enter بزنید.

حال به دنبال این عبارت بگردید:
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInternet Settings]

سپس در سمت راست پنجره به دنبال این عبارات بگردید:

MaxConnectionsPerServer (۱

MaxConnectionPerl_OServer (۲
 

ممکنه این دو عبارت رو مثل من نداشته باشید پس روی صفحه سمت راست ، کلیک راست کنید و از قسمت [New]، روی [DWORD] کلیک کنید.

سپس عبارت شماره ۱ را بنویسید . برای عبارت شماره ۲ هم همین مراحل را انجام بدید. حالا روی عبارتهای ساخته شده دو بار کلیک کنید و در قسمت [Value data] برای گزینه اول عدد ۸ و برای گزینه دوم حرف a را وارد کنید و سیستم را Restart کنید.
 

 
توجه: در هنگام نوشتن به حروف بزرگ دقت کنید. یا میتونید از چیزی که من نوشتم کپی و تو رجیستری Paste کنید

 

 


برچسب:,

|
 
6 پیشنهاد برای کارکردن با اینترنت کم سرعت!

6 پیشنهاد برای کارکردن با اینترنت کم سرعت!
اینترنت کند پدیده غریبی نیست. اما راه‌هایی برای کنارآمدن با این موضوع هست.
هیچکس از کار کردن با اینترنت کند لذت نمی‌بره؛ ارسال ایمیل با حجم بالا، فرستادن فایل برای دوست و یا انتظاری که بابت باز شدن یک صفحه ساده باید کشید روح آدم رو فرسایش می‌ده!

اما برای خیلی‌ها چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط نیست. در این نوشته به چند روش برای کار کردن با اینترنت كم سرعت اشاره می‌کنیم

فشرده‌سازی فایل‌ها
اگر می‌خواهید چند فایل ارسال کنید بهتر است از فشرده‌سازی استفاده کنید. کمپرس کردن فایل‌ها به شکل دراماتیکی حجم را کم‌ می‌کند. Winzip و WinRAR دم دست‌ترین برنامه‌ها برای فشرده‌سازی هستند.
سرعت مرورگر را افزایش دهید
گرافیک برای بسیاری مهم است (و البته ما!) اما فراموش نکنید که اینترنت کند چیز دیگری است. برای این که گرافیک رو غیر فعال کنید:

1- در بخش tools مرورگر سراغ internet option بروید
2- حالا روی Advanced کلیک کنید
3- بخش Multimedia را پیدا کنید
تیک این بخش‌ها رو حذف کنید:
Play animations in Web pages
 Play sounds in Web pages
 Play videos in Web pages
Show pictures
از distribution lists استفاده کنید
معمولا ایمیل‌ها برای افراد یک گروه سریع تر فرستاده می‌شوند تا اینکه تک تک برای هر کدام بفرستید. بنابراین بهتر است لیست‌های گروهی داشته باشید. در ضمن اگر از outlook استفاده می‌کنید بد نیست به این لینک هم سری بزنید تا مراحل ساختن distribution lists را ببینید. [learn how to create a distribution list in Outlook]

امضای ایمیل ساده‌ای داشته باشید
امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافیكی را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از امضاهای فونتی ریز و مختلف و رنگ‌های متفاوت برای امضای ساده و سبک استفاده کنید. اگر از امضای گرافیكی استفاده می‌کنید مطمئن شوید که سبک و کوچک هستند تا هم شمای فرستنده و هم دوست گیرنده سریع‌تر کار کنید.[آشنایی با امضای دیجیتال]
صفحات رو ذخیره کنید
اگر احتیاج به سایت‌های مرجع دارید بهتر است قبل از هر کاری صفحه مورد نظرتان را ذخیره کنید. حالا اگر اینترنت قطع شد باز هم می‌توانید به کارتان ادامه دهید.
cache مرورگر را زیاد کنید
وقتی حجم cache مرورگر را زیاد کنید صفحات سایت‌هایی که قبلا دیده‌اید سریع‌تر باز می‌شوند. بسیاری از فایل‌ها و
عکس‌هایی که روی سایت‌ها هستند روی دستگاه شما ذخیره می‌شود و کمک می‌کند دفعه بعد که به آن صفحه مراجعه کردید بدون نیاز به دانلود مجدد، صفحه باز شود
• برای افزایش حجم cache:
1- بر روی tools و بعد Internet Options کلیک کنید.

2- در بخش general به دنبال Temporary Internet Files بگردید و روی Settings کلیک کنید.

3- در زیر بخش Check for newer versions of stored pages دکمه Automatically انتخاب شده است.

4- حالا می‌‌توانید این حجم را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید.


 
بدون داشتن اینترنت فایل ارسال کنید

 

بدون داشتن اینترنت فایل ارسال کنید
 

 
 

 HyperTerminal  برنامه ای است كه توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید.

شاید شما هم مانند من از ارسال فایلها توسط ابزار ذخیره سازی (مانند CD، دیسك و...) خسته شده اید در این قسمت قصد داریم به بررسی یكی از قابلیتهای جذاب و كمتر شناخته شده ویندوز كه توانایی بالایی در ارسال و دریافت فایلهای مختلف به نام Hyper Terminal بپردازیم.

HyperTerminal چیست؟

HyperTerminal برنامه ای است كه توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید. در صورت كار با این برنامه در بسیاری از موارد شما دیگر نیازی به استفاده از اینترنت نخواهید داشت، بنابراین قادرید در هزینه های اتصال به اینترنت تا حد زیادی صرفه جویی كنید.

برنامه Hyper Terminal به صورتی كاملاً ساده و آسان طراحی گردیده به صورتی كه شما با چند بار كار كردن با آن می توانید با نحوه كار كاملاً آشنا گردید.

نكته: برای استفاده از HyperTerminal شما به امكانات خاص نیاز ندارید فقط كافی است كه كامپیوتر شما و فردگیرنده به یك مودم مجهز باشد تا شما از طریق خط تلفن فایل مورد نظرتان را ارسال و یا دریافت نمایید.

نحوه استفاده از Hyper Terminal

برای فعال نمودن HyperTerminal در ویندوز xp به روی كلید Start كلیك نموده و از منوی كشویی ظاهر شده به ترتیب Accessories < All programs < Hyper Terminal< Communications را انتخاب كنید تا پنجره Connection Descirption در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.

در كادر فوق یك نام را برای اتصال وارد كرده و از قسمت Icon یك آیكون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روی كلید OK كلیك كنید.

در پنجره Connect To از منوی كشویی Country / region كشور محل سكونت خود (كه در اینجا IRAN را باید انتخاب نمایید مگر اینكه خارج از ایران زندگی می كنید)، AreaCode كد كشور، phonenumber شماره تلفن تماس و از منوی ConnectUsing ابزار مورد استفاده (كه در این جا مودم می باشد) را انتخاب كرده و برروی كلید OK كلیك نمایید.

نكته: در قسمت phone number شما باید شماره تلفن شخصی كه می خواهید برای او فایل مورد نظرتان را ارسال كنید را وارد نمایید.

در پنجره Connect شما كافی است بر روی كلید Dial كلیك كنید تا شماره گیری انجام گیرد. در این مرحله در صورتی كه می خواهید تغییری در شماره تلفن تماس و یا محل سكونت خود دهید كافی است برروی كلیدهای Modify یا Dialing properties كلیك كرده و در كادرهای محاوره ای ظاهر شده تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید. بعد از چند لحظه شماره گیری توسط مودم انجام می شود.

تنظیماتی كه فرد گیرنده باید انجام دهد

برای دریافت یك فایل از طریق HyperTerminal فقط كافی است در پنجره اصلی برنامه از منوی Call گزینه Wait For a Call را انتخاب نمایید. بعد از چند لحظه شما می توانید فایلهای ارسالی را دریافت كنید.

ارسال فایلها

بعد از اینكه در پنجره Connect تنظیمات مربوطه را انجام دادید و توسط شماره گیری به شماره مربوطه متصل شدید. برای مشخص كردن فایلهای ارسالی از منوی Transfer گزینه Send File را انتخاب كنید تا كادر محاوره ای Send File در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.
در كادر محاوره ای ظاهر شده برای انتخاب فایل مورد نظرتان بر روی كلید Browse كلیك كنید تا كادر محاوره ای Select File to Send در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.

در كادر محاوره ای فوق شما كافی است فایل مورد نظرتان را انتخاب نموده و بر روی كلید Open كلیك نمایید و در كادر محاوره ای Send file بر روی كلید Send كلیك كنید تا عمل ارسال انجام پذیرد.

ارسال پیغام به صورت متن

بعد از اینكه به شماره مورد نظرتان متصل شدید در پنجره اصلی برنامه Hyper Terminal شما به صورت مستقیم می توانید متن مورد نظرتان را تایپ نمایید. متن تایپی در این قسمت برای دوست شما كه به كامپیوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شدید نیز قابل مشاهده می باشد.

مشخص كردن محلی برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی

شما به سادگی می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی از طریق برنامه را به صورت پیش فرض تعریف نمایید. برای این منظور از منوی Transfer گزینه Receive File را انتخاب نمایید تا كادر محاوره ای مربوطه در روی صفحه نمایش ظاهر گردد. در كار محاوره ای فوق شما با كلیك نمودن كلید Browse می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایل دریافتی تعیین نمایید.

ذخیره سازی اتصال

بعد از برقراری ارتباط از طریق برنامه Hyper Terminal، شما می توانید اتصال فوق را برای استفاده مجدد ذخیره نمایید. برای این منظور از منوی كشویی File گزینه Save را انتخاب كنید. با این كار اتصال شما با اسمی كه شما برای آن مشخص نموده اید ذخیره می گردد، برای برقراری اتصال برای دفعات آتی، در زیر منوی Accessories < All Programs < Start HyperTerminal Communications كافی است به روی نام اتصال فقط كلیك كنید.

قطع نمودن اتصال

بعد از اینكه فایل های موردنظرتان را برای دوستانتان ارسال كردید و یا از آنها دریافت كردید، برای قطع نمودن اتصال به روی گزینه Disconnect كلیك نمایید تا اتصال شما قطع گردد.

نوار ابزار برنامه Hyper Terminal

در نوار ابزار برنامه HyperTerminal مجموعه دستورات پراستفاده به صورت آیكونهایی در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتی كه نوار ابزار برنامه در زیر نوار منوها وجود نداشت از زیر منوی View گزینه ToolBar را انتخاب كنید.


 


به وبلاگ خودتون خوش آمديد مطالب مورد نياز خودتون رو از منوي سمت راست قسمت دسته بندي موضوعات انتخاب كنيد و لطفا نظر بديد ممنون @در ضمن تبليغات هم پذيرفته ميشه كافيه پي ام بزاريد @


آموزش ها
ترفند ها
عيب يابي و تعمير
باسازي ويندوز و نصب ويندوز xp .8.7
راهكارهاي براي كامپيوتر شما
امنيتي و هك
مطالب مفيد و جالب
اينترنت
مطالبي در مورد سخت افزار
آموزش بعضي از نرم افزار ها

 

محمدرضا
امین

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كامپيوتر برتر و آدرس mouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





❤ ❤ آموزش هک ❤ ❤
وبلاگ سميرا
رنك پارس
ویزای شینگن
افزایش بازدید
تبادل لينك
هاست رايگان
خريد ميكرو تاچ
بازي آنلاين
تبادل لينك
تبادل لينك
سامانه پیام کوتاه
درج آگهی|تبلیغات رایگان
سايت تبادل لينك
سيستم تبادل لينك
خريد شارژ
سفارش عينك آفتابي
به روز ترين ها
فروش عینک ویفری
هر چي بخواي
وبلاگ موضوع آزاد
عينك آفتابي
واضح
ياهو
گوگل
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

ساخت و ویرایش زیرنویس با Notepad
نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز
آموزش امنيت ويندوز عامل 7
ابزارهای مفید سیستمی مخفی در ویندوز
آموزش ساخت ويروس
دانلود نرم افزار قفل گذاری بر روی وب کم CamBlocker 1.1.0.2
تبدیل فایلهای صوتی به Mp3 در مدیا پلیر ویندوز
فعال کردن حالت Safe Mode در «ویندوز 8»
ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt ویندوز
فعال کردن Windows Media Center در ویندوز 8
5 روش برای جابجایی بین نرم‌افزارهای در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8»
آموزش پارتیشن بندی در ویندوز بدون نیاز به نصب برنامه اضافه
پارسی کردن اعداد و صفحه کلید در ویندوز 7
نکته‌ی مفید و پر کاربرد برای کار کردن با CMD
میانبری برای دیدن همه برنامه ها-ويندوز 8
ترفند تغيير ساعت از طريق cmd
پسورد قوی برای کامپیوتر
سیستم شما چه مدت روشن بوده است؟
روشن کردن کامپيوتر در زمان دلخواه
تغيير پسورد Xp بدون دانستن پسورد قبلی
قرار دادن عکس در پس زمینه پوشه های ویندوز ۷
راهنمای کاربردی به روز رسانی کامپیوتر
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز
رمز گذاري بر روي فايل ورود
جلوگیری از اجرای برنامه هاهنگام راه اندازی ویندوز
از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بدانید
ریز نكته های كار با كامپیوتر
کدهای ریجستری کامپیوتر
سخت افزار
طريقه نگهداری سخت افزار
مادربرد کامپیوتر
اینم برای تنوع
نسل بعدی تکنولژی: سیستم های کامپیوتری که بتوان آنها را پوشید!
ترفند جالب رجیستری کردن برنامه ها بدون نیاز به سریال نامبر و پرداخت هزینه
نحوه دسترسی و آموزش “BIOS Setup” کامپیوتر
ضبط و مشاهده همراه با صدا در گیرنده دیجیتال مخصوص کامپیوتر
آموزش و ترفند
4 ترفند کوچک در Yahoo Mail
چهار نکته برای چت کردن با امنیت بالا
اصطلاحات شبکه های کامپیوتری
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز
از کامپيوتر و ويندوز بيشتر بدانید ( آموزش )
آشنایی كامل با خطای سخت افزاری سیستم از طریق بوق آن
معرفی كامل تمام قطعات سخت افزاری کامپیوتر و اسمبل کردن سیستم
وقتی لپتاپ خیس می‏شود
تکنیکهای تمیز کردن کامپیوتر
ترفندی برای ذخیره نشدن اطلاعات شما توسط گوگل
ترفندی برای اینکه رمز شما در ویندوز 8 دیده نشود
نحوه ی نصب و غیر فعال کردن برنامه Deep Freeze
15 میانبر مفید برای افزایش کارایی در ویندوز

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 144
بازدید کل : 20175
تعداد مطالب : 183
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 2


Alternative content


سلام دوست گلم خوش آمدي به وبلاگ خودت لطفا نظر يادت نره و اين وبلاگ رو به دوستانت معرفي كن با تشكر مديريت دریافت کد حرکت متن Online User